Tarinoita kuljetuspalveluiden toiminnasta

 Maanantaina 30.3.2025 ostimme muttereita suomalaisyrityksestä, josta ne laitettiin Postin kuljetettavaksi vielä saman päivän aikana, koska tuotteidemme lähtö edelleen asiakkaalle oli niistä kiinni. Lähetyksen piti tulla meille seuraavana päivänä (1.4.). Torstaina 3.4. Ari alkoi kysellä lähetyksen perään, koska sitä ei kuulunut. Vastaukseksi hän sai, että lähetystunnuksen kanssa on ollut ongelmia. Yrityksen nimi, osoite ja muut vastaanottajatiedot olivat kunnossa. Niillä ei saada pakettia liikkumaan. Postista kerrottiin, että lähetyksen pitäisi tulla perjantaina (4.4.) ja jos ei tule, niin sitten maanantaina (7.4.).

Nämä teräpalat ja kierretapit tulivat alle vuorokaudessa Keski-Euroopasta, mutta toiset eivät tulleet viikossa toiselta suomalaiselta paikkakunnalta meille.


Toinen tarina kuljetuspalveluiden toiminnasta on positiivisempi. Torstaina (3.4. ennen klo 15.30) iltapäivällä Secolta tilattiin teräpaloja ja kierretappeja. Ne lähetettiin meille yrityksen keskusvarastolta jostain päin Eurooppaa. Tilauksemme oli matkasta huolimatta jo seuraavana päivänä (4.4.) ennen puolta päivää yrityksemme ovella. Kuriiri toi sen Oulusta, jonne se oli tullut lentorahtina. Nopeaa ja joustavaa.

Würthilta tilatut pultit ja mutterit tulivat yhtä nopeasti kuin Secolta tilatut tuotteet. Alle vuorokaudessa DB Schenkerin kuljettaja oli ovellamme.


Kaikkien kuljetusten hinta oli sama, noin 15 euroa. Hinnalla ei siis ole merkitystä siihen, kulkeeko paketti hitaasti vai nopeasti, eikä silläkään näytä olevan mitään merkitystä, mitä saakka paketti tulee. Sillä näyttää olevan merkitystä, kuka huolehtii lähetyksen kuljettamisesta.

Harmittavaa, että ennen niin idioottivarma Posti on menettänyt täysin toimintakykynsä. Kuljetuspalveluiden nopea ja sujuva toiminta on avainasia yrityksen toimivuudelle.

Kommentit